Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Steampunkowy debut na Pyrkonie i chińskie bajki


Pierwszy Pyrkon za mną!

Wróciłam wymordowana sześciogodzinnymi podróżami w pociągu, wymęczona dużą ilością chodzenia, zmęczona lawirowaniem w komunikacji miejskiej w Poznaniu (pierwszy raz!), ale szczęśliwa, podekscytowana i syta. Nerdozy pod dostatkiem, cosplayerzy co krok, ciekawe panele, mnóstwo gier, atmosfera cudowna. Tu Rorschach, tam siostry Mario i Luigi, gdzie indziej Groot, zastęp Boba Fettów i znienacka banda postapo. Osobiście wybrałam steampunk, ochoczo przywdziewając zielonkawy kapelusz z ciemnymi goglami, jasnobrązowy gorset i rząd skórzanych pasków, za które zatknęłam pożyczony pistolet kurkowy (przepiękna replika), ale po długim, gorącym dniu taki strój mocno dał w kość.


Bardzo mile wspominam spotkanie z Jasperem Ffordem, autorem między innymi serii książek o Thursday Next, której pierwszym tomem delektowałam się na Erasmusie w Wielkiej Brytanii. The Eyre Affair to cudowna zabawa klasyką i powieścią detektywistyczną z Brontë i Dickensem w tle. Podczas rozmowy udało mi się wtrącić swoje trzy gorsze i osobiście powiedzieć autorowi, jak bardzo podobała mi się ta powieść.


Wspaniały był panel o prawdach objawionych fandomu Hannibala, z powodu przeraźliwego zmęczenia i komunikacji nocnej musiałam wyjść z prezentacji o weird fiction w serialu True Detective w momencie, gdy zaczynało się robić ciekawie. Bardzo mi szkoda, że nie trafiłam ostatecznie na żaden panel o Doktorze Who, a tym bardziej że nie wiem, jak ostatecznie się skończyła inicjatywa spotkania fanów Sherlocka. Posiedziałam też na strefie planszówkowej z fajnymi ludźmi, próbując sił w bardzo przyjemnej grze Time's Up. Powzdychałam do kotków słuchając Kiciputka i uśmiałam się czytając o tym, jak Kobieta Ślimak stworzyła iGranie z Gruzem.

Za dużo się działo, by być wszędzie i zobaczyć wszystko, ale konwenty to świetna rzecz. A już w połowie maja będę na Komiksowej Warszawie i Warszawskich Targach Książki! Jeśli ktoś z Was też będzie w stolicy w tym czasie, może się spotkamy?

Poza tym chciałam polecić mój kolejny wpis gościnny na Pulpozaurze - tym razem napisałam o ostatnio głośnym anime Attack on Titan. Tutaj zresztą jest lista tekstów, które dla nich napisałam. Zachęcam do zajrzenia na Pulpozaura, to świetny blog serialowy tworzony przez zastęp cudownych ludzi:)


Jak Wasze plany konwentowo/wyjazdowe?