Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

niedziela, 1 stycznia 2017

PODSUMOWANIE! Kolejny rok rozkmin, rozkminy roku 2016



40/52 + 7


Witam wszystkim w nowym roku! Miejmy nadzieję, że 2017 będzie lepszy i miłosierniejszy niż 2016, który uderzył w nas wieloma przykrymi wydarzeniami. Zbieram siły, by od poniedziałku z nową energią wkroczyć w nowy rok:) Podobnie jak w poprzednich latach (2013, 2014, 2015), czas na małe podsumowanie i rozkminowe nagrody ubiegłego roku!

Pierwsza rzecz, do której muszę się przyznać, to słabe liczby. Wiadomo, statystyki nie są ważne, nie liczy się ilość, ale jakość. Ale fakt, że mam 40 książek przeczytanych w tym roku na koncie jednak mnie martwi. Do tej pory +/- cztery pozycje udawało mi się dociągnąć do tych gloryfikowanych 52 książek w roku. To moje zwyczajne tempo. Tymczasem w tym roku miałam na głowie mocno zniechęcające lektury obowiązkowe na uczelni, a do tego jeszcze... jakiś taki jesienny zastój. Jedną książkę podczytywałam kilka tygodni - z braku czasu, z braku ochoty, z innych obowiązków. Co prawda w grudniu podniosłam tempo i zamierzam się wziąć mocno za siebie, ale fakt pozostaje faktem. Nawet mimo cichych czytań (które naprawdę pomagają się zmotywować!), były świetne książki, które nie cieszyły. I których jeszcze nie doczytałam. Smutno.

Jedna dobra wiadomość - w tym roku czytałam więcej komiksów niż do tej pory, bo aż siedem. I to wyborne pozycje!

Blog 


Mam wrażenie, że w tym roku moje małe internetowe poletko było naprawdę przebojem jak na swoje możliwości. Czas na małe przechwałki, ale trzeba, bo tak mnie to cieszy! Posłuchajcie: dorobiłam się o prawie dwieście obserwujących na Facebooku, mam teraz razem 337 dobrych dusz, które chcą mnie czytać - prawie 60% przybyło w ciągu roku! Patrzę na te liczniki i serce mi rośnie. Na Blogspocie też liczby urosły - 181 osób, czyli o 62 więcej niż rok temu. Łącznie Rozkminy w tym roku wyświetlono o ponad połowę razy więcej  niż w zeszłym - łączna liczba to 101 127 od początku istnienia bloga. Ogólny wniosek - jestem na dobrej drodze! Dziękuję wszystkim, którzy tu zaglądają!

Najczęściej czytane wpisy w tym roku?

  1. Gamespot#1: witamy w innym uniwersum. O najlepszymplanszówkowym miejscu na mapie Krakowa
  2. Ambiwalencja wcielona: model Kisiel kontra „Siła niższa”.Wywiad z autorką!
Oprócz tego w tym roku udało mi się z powodzeniem co miesiąc dostarczać Wam Nowiny Hadyny, czyli cykl okołopopkulturalny, pozaksiążkowy. To jest akurat dla mnie samej niesamowicie przydatne, bo mogę sprawdzić, kiedy coś robiłam, ocenić, że za mało się ukulturalniam i takie tam bzdety. Z ciekawostek blogowych, brałam udział w "Walentynkowej KSIĄŻKOMANII". Sporo też raportowałam na temat wydarzeń, targów, festiwali w serii "W terenie". Najwięcej mnie było widać na wiosennym Serialconie, gdzie uczestniczyłam w panelu "Fantazje historyczne, czyli period drama" razem ze współautorką zaprzyjaźnionego bloga Dobry film/Zły film, a także Zwierzem i Riennaherą, a także opowiadałam o tłumaczeniu audiowizuwalnym podczas własnej prelekcji. Na blogu pojawił się jeden wpis z cyklu "Bookspot" - o Kawiarni Literackiej i jeden "Gamespot" - o mojej ulubionej planszówkowej knajpie w Krakowie. Urządziłam też dwa konkursy - "Wiosenne porządki" i urodzinowy, a nawet udało się przeprowadzić i opublikować pierwszy wywiad z autorem! Mocno rozrósł mi się rozkminowy Instagram, o wiele rzadziej odwiedzam Tumblera, najczęściej jednak można mnie usłyszeć na Fejsie.

Największym sukcesem jednak jest urządzenie comiesięcznego Silent Reading Party w księgarni Bona, na które przychodzą ludzie i czytają razem ze mną! Byłam nawet z tego powodu w radiu. To naprawdę fantastyczne! :)

Wyzwania





  1. The Girl on the Train, Paula Hawkins
  2. North and South Elizabeth Gaskell
  3. Rivers of London / Midnight Riot Ben Aaronovitch
  4. Batman: The Killing Joke Alan Moore, Brian Bolland
  5. Harry Potter and the Cursed Child J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
  6. Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch Neil Gaiman & Terry Pratchett
  7. The Martian Andy Weir
  8. The Posthuman Rosi Braidotti
  9. For Whom the Bell Tolls Ernest Hemingway
  10. Absalom, Absalom William Faulkner
  11. The League of Extraordinary Gentlemen Alan Moore
  12. Odd i Lodowi Olbrzymi Neil Gaiman


Nie znalazłam żadnej zielonej sukienki w ty roku:(


4/12

  1. Ciemno, prawie noc Joanna Bator
  2. Miniaturzystka Jessie Burton
  3. Morfina Szczepan Twardoch
  4. Lewiatan Scott Westerfeld
  5. W poszukiwaniu straconego czasu. Tom 3. Strona Guermantes Marcela Proust
  6. Pan Lodowego Ogrodu. Tom 2 Jarosława Grzędowicza
  7. On Beauty Zadie Smith
  8. Śmierć pięknych saren. Jak spotkałem się z rybami Ota Pavela
  9. Jedenaście tysięcy pałek, czyli miłostki pewnego hospodara Guillaume'a Apollinaire'a
  10. Sońka Ignacego Karpowicza
  11. Kochanie, zabiłam nasze koty Doroty Masłowskiej
  12. Miasto śniących książek Waltera Moersa

Podsumowując - w tym roku wyzwania u mnie mocno kuleją, pomimo jak najlepszych chęci.



A teraz czas na Rozkminowe nagrody 2016!


1. Najgłębsze rozkminy



Chyba najwięcej nagimnastykowałam się przy czytaniu Gry w klasy Julio Cortázara. Ciekawe doświadczenie i tyle do odkrycia!

2. Największy kradziej czasu



Tytuł najbardziej wciągającej książki roku przypada Marsjaninowi Andy'ego Weira. Zabawne, lekki, inteligentne. Wchodzi jak złoto!

3. Największe zaskoczenie 


Na tym miejscu dwie pozycje ex aequo:


Drugi rok z rzędu to miejsce okupuje książka z wydawnictwa Sine Qua Non. Tym razem to Wigilijne psy Łukasza Orbitowskiego. Do tej pory pamiętam poszczególne opowiadania i czuję niepokój. Mocna rzecz.


Największym pozytywnym zaskoczeniem i powieścią, która została w mojej głowie na długo to Pani Furia Grażyny Plebanek. Dostałam ją jako niespodziankę, a okładka i opis natychmiast bardzo zniechęcił. Błąd! To świetna książka!

4. Najlepszy ubaw podczas czytania



Nikogo nie zaskoczy to, że to miejsce zajęła Marta Kisiel i jej Siła niższa:)

5. Największy gniot 




W tym roku udało mi się uchronić przed gwiazdami typu dla mnie legendarnego już Na szczycie, ale i tak znalazła się książka, która dla mnie nie miała absolutnie żadnej wartości. Bardzo się cieszę, że Najcenniejszy dar Richarda Paula Evansa znalazł inny dom niż mój podczas "Wiosennych porządków"...

6. Najlepszy komiks




W najwspanialszą podróż komiksową w tym roku zabrał mnie po raz kolejny Alan Moore - tym razem z pierwszym tomem Ligi niezwykłych dżentelmenów.

7. Serial roku




W tym roku wyszło genialne Stranger Things. Oglądałam też wyśmienitych Mad Menów, Stevena Universa, Gravity Falls, Orphan Black. Ale serial, który pokochałam całym sercem i do tej pory tęskni mi się do oglądania przygód jego bohaterów to bezapelacyjnie Star Trek: Deep Space Nine.

8. Film roku




Widziałam w tym roku tyle fantastycznych filmów: Cloverfield Lane 10, Deadpoola, Okuribito, What We Do in the Shadows, Sicario, Iris, Lost Highway, Skazanych na Shawshank... Ale to chyba najsilniej zareagowałam na Nowy początek. Zupełne zaskoczenie. Plus - film o filologu!



Wracając na koniec do mojego czytelniczego smutku. Co zamierzam zrobić, żeby wyjść z jesiennego dołka czytelniczego? Wiadomo, czytać. Ale też chcę zrezygnować w tym roku z wyzwań, a zamiast tego zrobić sobie pudełeczko z losami, zawierającymi tytuły wszystkich zalegających w domu książek, które tak bardzo chcę przeczytać. I będę sobie w ten sposób wybierać, a potem sumiennie czytać. Zresztą, trochę odpoczynku mocno mi się przyda, a czytanie to czysty relaks.

Postanowienie: bez stresu odnowić radość czytania.


Znakomitości w 2017!